Holdnavn Haletudser
Aldersgruppe Fra 4 år til 6 - 7 år
Bassin Det lille bassin (vanddybde 70 - 90 cm)
Forventninger til svømmeren Ingen. Der må bruges bælter og vinger.
Forældre er velkomne til at kikke på, men erfaringsmæssigt er det forstyrrende både for ens eget barn og holdets øvrige deltagere, at mor eller far står på bassinkanten. Derfor skal forældreog søskende opholde sig i hallens café eller på cafeens repos i hallen.
Målsætning Børnene skal gennem leg og sjove tilvænningsøvelser opnå tryghed, fortrolighed og glæde ved at være i vandet. De skal stifte bekendtskab med indledende øvelser til crawl og lidt rygcrawl, som der arbejdes videre med i svømmeskolen.
Beskrivelse Gennem leg og sjove tilvænningsøvelser gøres børnene fortrolige med vandet og præsenteres for indledende øvelser til crawl og lidt til rygcrawl.
Der vil blive lagt vægt på tryghed og bevægelse i vandet – herunder også udfordringer med dykke- og flydeøvelser. Der benyttes mange spændende rekvisitter og vi synger og leger.
Der forsøges at skabe udfordringer for den enkelte svømmer, og for holdets ældste deltagere er haletudserne et springbræt til svømmeskolens "Krabber". Derfor vil børnene, i slutningen af sæsonen, prøve at svømme i det store bassin, ligesom de får mulighed for at prøve de færdigheder, der kræves for at starte i svømmeskolen.
Haletudserne er ikke en del af, eller en forudsætning for svømmeskolen, men skal betragtes, som en mulighed for de yngste vandhunde, som overgang fra f.eks. Baby, Familiesvømning og / eller svømmehalsbesøg, til den regulære svømmeundervisning.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen