HoldnavnKonkurrence
Aldersgruppe
Konkurrenceholdet er svømmeklubbens hold for rutinerede svømmere. Svømmerne er fra 11 til 18+ år. Træningsprogram er afpasset svømmernes niveau.
Man kan KUN tilmeldes konkurrenceholdet efter aftale med holdets træneransvarlige.
BassinI det store bassin (dybde 1,2 - 4 m.)
Forventninger til svømmerenDet forventes af svømmerne, at de har disciplin og deltager aktivt og positivt i træningen både på land og i vandet. Det forventes at svømningen prioriteres, hvilket betyder, at der i videst mulig omfang deltages i aktiviteter, såsom træning, stævner og sociale aktiviteter.
Målsætning
Svømmerne rutineres i startspring, vendinger og alle svømmestilarter. Svømmerne skal opleve en forbedring i teknik, hurtighed og fysik ved træning. Startspring, vendinger og alle stilarter skal kunne udføres korrekt til stævner. Der er en klar målsætning om, at svømmerne lærer hinanden godt at kende og får et godt sammenhold på tværs af hold, køn og alder, som skal medføre en fastholdelse af de unge svømmere i foreningsliv og sport.
Beskrivelse
Konkurrenceholdet er HOG Svømnings konkurrencemæssige ansigt ud ad til. Konkurrencehold er ikke et elitehold, men et hold hvor svømmerne kan videreudvikle deres talent, træne hele kroppen og samtidigt have det sjovt og udfordrende. Svømmerne er sammen flere gange om ugen, så de lærer hinanden at kende og får et godt sammenhold på tværs af alder og køn.
På Konkurrenceholdet:
  • Svømmer børn og unge, der har lyst til, og talent for, konkurrencesvømning
  • Er træningstiden 3-4 (5) timer/uge, inkl. fitness (inkl. morgentræning)
  • Trænes fysik, kondition og hurtighed i alle stilarter
  • Trænes startspring og vendinger i alle stilarter
  • Deltages i stævner (min. 6 pr. år)
  • Er der fokus på det sociale og der laves flere fælles arrangementer for at styrke sammenholdet
  • Starter hver træning med 30 min. fitness (styrketræning på land). Fitness forgår på bassinkanten umiddelbart inden svømmetræningen
  • Mulighed for ekstra træning fredag
  • Mulighed for morgentræning i begrænsede perioder
Det forventes, at forældre hjælper med kørsel, giver en hånd i forbindelse med sociale arrangementer og stævner. Vi opfordrer forældre til at tage kursus i tidstagning (3 timer) og også gerne som vendedommer (6 timer). Kurserne kræver ingen forudsætninger og alle kan være med.
Vi kan hjælpe de bedste og mest interesserede svømmere på Konkurrenceholdet videre til en af eliteklubberne i ex. Aarhus.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen