Links og apps

Svoem.org (Dansk Svømme Union)

http://www.svoem.org/ finder du alt om svømning. Særligt kalenderen for stævner og officialuddannelse kan være nyttig.

DGI

Svøm stopur

SVØM Stopur er en app der henvender sig til svømmere, trænere, svømmeforældre og andre svømmeentusiaster. App’en er primært tænkt som et redskab svømmeren kan anvende til at følge sin personlige udvikling og evt. opnåelse af kravtider og på samme måde et redskab som forældre kan bruge til at følge med i deres børns udvikling og resultater.

SVØM Stopur bruger data fra den danske nationale tidsdatabase og præsenterer disse data på en let tilgængelig måde med udgangspunkt i den enkelte klub/svømmer.

App’en findes både til iOS og Android og kan anvendes på såvel telefon, som tablets og kan hentes i App Store eller Google Play ved at søge efter ”SVØM Stopur”.

Svømmetider.dk

En anden vigtig hjemmeside er www.svømmetider.dk Her kan man søge på kryds og tværs i svømmeunionens database over resultater gennem tiderne. Derudover kan resultatlister fra alle stævner også findes her og ranglister for årgang-, junior- og seniorsvømmer med meget mere.

Livetiming.dk

www.livetiming.dk er en hjemmeside hvor du kan følge svømmestævner live hjemmefra din computer, tablet eller telefon.
Det forudsætter der på stævnet benyttes el-tid. Elektronisk tidstagning bliver mere og mere almindeligt og benyttes eksempelvis til Landsmesterskabet.

Livetiming findes også som app.
I nogle tilfælde tilbydes der ”Superlive” live-streaming med billede.

Facebook benyttes på flere måder. HOG Konkurrenceafdeling har en gruppe til holdkommunikation – Spørg træneren.

Svømmeklubben har også en profil:

Der er også ved at være et godt marked for brugt svømmeudstyr – Se f.eks.:

Salg af nyt svømmeudstyr

Der findes flere danske hjemmesider, som forhandler svømmeudstyr. Langt de fleste fungerer udmærket.

Der er også adskillige gode hjemmesider i udlandet, som forhandler svømmeudstyr. Typisk er udvalget væsentligt større, men det er ofte lidt mere besværligt når der eventuelt skal byttes på grund af forkert størrelse eller andet.

For at spare fragt mv. kan det i nogen tilfælde svare sig, at gå sammen ved handel over nettet.

Spørg evt. din træner om anbefalinger til gode trænings/stævne svømmebriller, finner/zoomers eller andet.

HOG Svømning    |    Ådalsvej 88    |    8382 Hinnerup    |    Tlf.