Retningslinjer

Retningslinjer for forældre:

Vi vil gerne sikre svømmerne den bedst mulige oplevelse med svømmetræningen. Derfor har vi nogle regler, som forældrene skal overholde i forbindelse med deres børns svømmetræning.

Forældre må ikke opholde sig i selve svømmehallen, heller ikke ude på balkonen, mens der er undervisning i svømmehallen. Dog undtagen de første 14 dage af sæsonen, hvor man kan hjælpe sit barn i gang, hvis det er nødvendigt. I løbet af året vil der komme nogle ”Tag mor og far med til svømning” -dage, hvor man kan komme med i svømmehallen og se undervisningen (Mere information om disse dage kommer senere på året).

Denne regel har vi, da det er vores erfaring at børnene får mest ud af træningen, hvis de ikke hele tiden kan kommunikere med eller løbe hen til deres forælder. Vi har, især på holdene med de yngste, mange søde hjælpetrænere, som, sammen med træneren, vil gøre alt for at børnene føler sig godt tilpas i vandet og på holdet. Hvis dit barn ikke er tryg ved dette, skyldes det måske at han eller hun endnu ikke er klar til at begynde at svømme.

Hvis man har spørgsmål til disse regler eller svømmeskolen/undervisningen generelt, så skal dette ske via en af svømmeudvalgets medlemmer, da trænerne skal have fokus på børnene i undervisningstiden. Svømmeudvalget medlemmer kan kontaktes via supporten på hjemmesiden og der vil også være udvalgsmedlemmer til stede i svømmehallen de første 14 dage, samt løbende gennem sæsonen.

Mobiltelefoner, tablets, bærbare computere eller andet udstyr der kan bruges til at optage billeder, er kun tilladt i svømmehallens cafeteria. I omklædningsrum, selve svømmehallen og på balkonen er det forbudt.

Retningslinjer for svømmere:

Hygiejneregler:

Har du sår eller smitsomme sygdomme – herunder fodvorter, må du ikke komme i svømmehallen (Vandvorter er ok).

Tyggegummi, slik, is og lign. er forbudt i svømmehallen.

Adgang til baderum og svømmehal må kun foregå barfodet, stil fodtøj i stativet i forrummet

Svømmeren skal vaskes omhyggeligt uden tøj og skylles grundigt af. Sæberester opfattes af systemet som forurening og medfører øget klortilsætning.

Håret skal vaskes og make-up skal fjernes. Alle smykker o.l. skal tages af inden man går i vandet.

Hygiejnereglerne er lavet af hensyn til børnene. Børn er meget følsomme overfor klor og bakterier, og ofte drikker de lidt af vandet. Kan vi undgå snavs og løse hår i vandet, begrænser vi også brugen af klor.

Andre regler:

Mobil tlf. er ikke tilladt i svømmehal og omklædningsrum.

Løb og leg på fliserne er ikke tilladt. gælder både omklædning og i svømmehallen.

Bælter og vinger må ikke bruges ved spring fra 3 m. vippen.

Læg aldrig værdigenstande i omklædningsrummet.

Ryd op efter dig.

Børn på 7 år eller derover skal bruge de respektive omklædningsrum.

Kontingent:

Ved tilmelding frem til 31. december i indeværende sæson betales der fuld kontingent.

Ved tilmelding fra 1. januar og frem til vinterferien er der 50% rabat. Herefter lukkes der for tilmelding.

Ønsker du at annullere dit medlemskab, skal du skrive til os via HOG-Support med oplysning om, at du ønsker at annullere. Du vil herefter blive kontaktet af HOG-Hinnerup. Der er følgende regler vedr. tilbagebetaling af kontingent:

Fra tilmelding dato/sæsonstartdato har I 14 dages returret på indbetalt kontingent.

Hvis der skulle komme en nedlukning igen, vil svømmeudvalget taget stilling til en eventuel tilbagebetaling af kontingent.

HOG Svømning    |    Ådalsvej 88    |    8382 Hinnerup    |    Tlf.