Vi er glade for snart at kunne byde jer velkommen tilbage i bassinet i HOG Svømning!

Tilmelding til næste sæson starter i uge 35, hvor nuværende medlemmer kan tilmelde sig fra mandag d. 24. august kl 18:00 og nye medlemmer kan tilmelde sig fra onsdag d. 26. august kl 18:00.

Selve svømmesæsonen starter mandag d. 7. september.

Vi beklager den sene udmelding om sæsonstart, men grundet Covid-19 er der meget, der har skulle gen- og gennemtænkes i forhold til opstarten. For selvom der igen er åbnet for svømmeundervisningen, skal brugen af svømmebade foregå på en ansvarlig måde, hvor svømning og andre vandaktiviteter kan skabe glæde og fællesskab, uden at bidrage til spredning af smitte. Derfor har vi i HOG Svømning tilpasset vores sædvanlige aktiviteter, så vi kan følge Danmarks Idrætsforbunds, DGIs og Dansk Svømmeunions retningslinjer for indendørsidrætten tilpasset brugen af svømmehaller i henhold til de danske sundhedsmyndigheders generelle retningslinjer og anbefalinger.

De største ændringer, I vil opleve, består i dette:

- Mindre holdstørrelse
For at kunne overholde afstandskrav i både omklædning og bassin

- Ingen forældre i omklædningsrummet eller på balkonen
Til gengæld vil der være en repræsentant for svømmeklubben til stede til at hjælpe og sikre, at der ikke er flere i omklædningen, end at sundhedsmyndighedernes afstandskrav kan overholdes.

- Ingen haletudsehold
De yngste svømmere kan ikke starte svømning med nuværende retningslinjer for svømmesporten, da trænere og hjælpetrænere kun må røre ved børnene i livsreddende situationer. Under de forhold vil det hverken være forsvarligt eller blive en god oplevelse for de yngste at starte til svømning.

En spændende nyhed

Trods Covid-19 er der dog en spændende nyhed i HOG Svømning! Vi opretter i år et nyt ungdomshold for erfarne svømmere mellem 12 og 17, der vil udfordres i både svømning og vandsport.

Læs mere om det nye hold her

HOG Svømning
HOG Svømning    |    Ådalsvej 88    |    8382 Hinnerup    |    Tlf.